1. Az AG FOIL s.r.o. Veselé pri Piešťanoch 426, 922 08 Veselé, 35823801 Cégjegyzékszám (tovább mint szolgáltató) panaszeljárása az Általános szerződési feltételekkel (ASZF) szerves részét képezik minden vásárlási szerződésnek.
2. A panaszeljárás meghatározza a beszállitó-vevő kapcsolat fő elveit. A vevői panaszbejelentéseket vagy a leszállított termékekre történő reklamációkat a szerződésben magálapodott feltételek alapján kezeljük.
3. A leszállított termékekre a vállalt szavatosság 12 hónap a gyártási időponttól, amely minden terméken felvan tüntetve. A szavatosság kezdetét meghatározhatja a szállító levélen feltüntetett időpont, megjegyzés a számlán, vagy a szerződésben foglalt rendelet.
1. A vevő köteles a megrendelt terméket a kiszállításkor ellenőrízni és az átvételt a Szállítólevélben megerősíteni, vagy a fuvarozó vállalat által használt dokumentumban, amely kiváltja a Szállítólevelet. Az ellenőrzés során észlelt eltéréseket (minőség, mennyiség, csomagolás) a vevő az említett dokumentumokban köteles feljegyezni, beleértve a pontos időpontot és a bejegyzést író személy pontos azonosítását. Indokolt esetekben amikor az említett eltérések valósnak bizonyulnak, a vevő jogosult a szállítmány átvételének elutasítására. Az indoklásokat a vevő köteles a feljebb említett dokumentumokban olvashatóan feljegyezni.
2. Olyan esetben, amikor az eltérések csak utólag észelelődnek, köteles a vevő a szolgáltató számára ezt rögtön jelenteni és a reklamált terméket olyan biztos helyre elhelyezni, ahol megóvható a további esetleges sérüléstől. Az AG FOIL s.r.o. ASZF alapján fog eljárni a reklamáció további menetéről.
3. Olyan esetben, ha a felek nem állapodnak meg máshogyan, a reklamáció menete a következő képpen alakul. A vevő a reklamált tételt egészben, eredeti csomagolásban, eredeti azonosító címkékkel (amelyeken szerepel a Lot vagy széria szám) ellátva visszaszolgáltatja a szolgáltató részére, amelyről előre írásban értesíti. Az írásos értesítéshez a vevő köteles használni a http://www.agfoil.eu web oldalon a „Támogatások“ -ban feltüntetett dokumentumot. Indokolt esetben a szolgáltató elfogad eltérő reklamációs bejelentést is, amelynek ezeket az információkat kell tartalmaznia:
a) ügyfél azonosítója, kapcsolattartó személy (telefonszám, email)
b) termék cikkszámát, vagy a vevő belső azonosítóját
c) reklamált tétel megnevezését
d) reklamált mennyiséget
e) megrendelés számát
f) szállítólevél száma/ szolgáltató számlája
g) terméken feltüntetett azonosító címke pontos adatait
h) reklamáció indokát
A szolgáltató jogában áll a reklamáció elutasítása, amennyiben a termékeken nincs az eredeti azonosító címke.
A szolgáltató jogában áll az azonosító címke nélküli termékekkel nem megkezdeni a panaszeljárási folyamatot.
4. A reklamációs eljárás akkor veszi kezdetét, amikor a szolgáltató részére elvan küldve a fent említett dokumentum az eltérések pontos leírásával és a reklamált tétel fizikálisan az említett eredeti csomagolásban. A szolgáltató a vevőt az eljárás folyamatáról a lejjebb emlitendő időn belül értesíteni köteles.
5. A reklamációs eljárás megítélésére a szolgáltató kizárólag azokból a tényekből indul ki, amelyek megvannak határozva a vevő-szolgáltató szerződésben vagy megrendelésben az ÁSZF alapján. Ilyenkor figyelembe vannak véve a technikai és technológiai lehetőségek a választott gyártási folyamatnál, amelyek szerint a vevő-szolgáltató kapcsolat keletkezett.
6. A reklamáció igénylése a szavatossági idő elmúta után amely a I. 3. cikkben foglaltak szerint igényel a vevő, vagy reklamáció igénylés olyan esetben, ha reklamált terméket nem bocsáltja a vevő a gyártó részére felülvizsgálatra, vagy nem működik együt a reklamáció rendezésében, akkor a gyártó nem köteles ezeket elismerni.
1. A vevő telefonon utána pedig írásos formában értesíti a szolgáltatót az észlelt eltérésekről. Írásos értesítés a II.3. pontban meghatározott formákban elfogadható.
2. A vevő köteles a szolgáltatóval megegyezni a reklamált tétel visszaszolgáltatásában egészben, vagy annak néhány mintadarabjában úgy, hogy ez a legkevésbé terhelje meg a vevőt anyagilag. A reklamált termékek visszaszolgáltatása a vevő feladata, saját költségekre.
3. A vevő segitséget nyújt a reklamált tétel visszaszolgáltatásában, elkülönítésében vagy a megegyezett minta darabok megküldésében a szolgáltató felé.
4. A szolgáltató ellenőrzi a reklamált tételt és megítéli annak alaposságát minél rövidebb időn belül, amennyiben teljesítve vannak a II. pontban meghatározott feltételek. A szolgáltató a vevőt írásban értesíti az eljárásról.
1. Amennyiben a szolgáltató a reklamációt indokolatlannak bírálja el, akkor erről a vevőt írásban értesíti.
2. Az indokolatlanul reklamált tételt a szolgáltató vissza küldi a vevő részére és jogosult a szállítási költség kiszámlázására.
3. Amennyiben az áru a szállítás során sérült meg (szállított áru, vagy csak a csomagolás), a vevő ezt köteles a szállítóval rendezni, vagy nem átvenni az árut.
4. Amennyiben az áru sérülése nem szakszerű beüzemeléssel vagy használattal keletkezett, vagy ezek ellent mondanak a használati utasításban leírtakkal (ha a terméknél rendelkezésre áll).
5. Ha a termék olyan környezetben volt használva, amely ellentmondásban van az előre meghatározottakban (ha a terméknél rendelkezésre áll)
6. Ha a sérülések elemi károk miatt keletkeztek
7. Ha a sérülések túlterheltség miatt keletkeznek és ha ezek ellent mondanak a használati utasításban leírtakkal (ha a terméknél rendelkezésre áll).
8. Ha a sérülés a nem megfelelő elektromos hálózatba (technikai adatlapban meghatározott) való bekötés után jelentkezik.
1. Helyrehozható hibák
Ha a szolgáltató a reklamáció elbírálásakor megállapítja, hogy a hiba oka helyrehozható, a vevő jogában áll díjmentes helyreállítás a két fél által megálapodott időn belül.
2. Helyrehozhatatlan hibák
Ha a szolgáltató a reklamáció elbírálásakor megállapítja, hogy a hiba oka helyrehozhatatlan és a terméket nem lehet rendeltetés szerűen felhasználni, a vevő jogában áll a díjmentes termék csere (vagy pótlás) a két fél által megállapodott időn belül.
3. Ha ellentétek észlelődnek a kísérő okmányokban (szállítólevél/fuvarlevél/számla) a kiszállított termékek fajtájában és mennyiségében a vevő írásban értesíti a szolgáltatót, aki köteles ezeket kijavítani.
1. A panaszeljárás folyamatáról és annak elbírálásáról a vevő először telefonon, majd pedig írásos formában van értesítve. Olyan indokolt reklamációs esetekben, ahol meghatározhatóak új megelőzési folyamatok a hibajelenség újbóli kialakulására, a szolgáltató a vevőt ezekről köteles értesíteni.
2. A szolgáltató a vevőt köteles legkésőbb 30 napon belül értesíteni a reklamáció beérkezésének (reklamációs dokumentum és reklamált termékek) időpontjától, kivéve ha a felek másképp állapodnak meg. Amennyiben a vevő nem működik együtt vagy más nem előrelátható tényezők miatt, amit a szolgáltató nem tud befolyásolni az eljárási folyamat kitolódhat. A vevő értesítve van ezekről a tényekről.
1. Amennyiben a sérűlések szállítás közben keletkeztek a vevő köteles eljárni a II.1. pontban leírtak szerint.
2. A vevő lehetőségei szerint dokumentálja a bizonyitékokat (fotó, sérült termék, csomagolás, stb.) a szállítás közben keletkezett sérülésekről és ezeket eljuttatja a szolgáltató részére.
1. Ez a panaszeljárási folyamat 2016.01.01 -től lép érvénybe és meghatározatlan (visszavonásig) ideig érvényes. A szolgáltató fenntartja jogát a panaszeljárás módosítására.